vrijdag 2 maart 2012

Superhelden.

Daar gaan ze. Op weekend met de Chiro. Onze Superhelden: Wonderwoman, an Incredible en Kim Possible. Kim Posebol zoals ze zelf googled op zoek naar een afbeelding van de juiste outfit.

Ons Mie-ke is een Superheld. Eigenlijk zijn alle Mie-kes dat. Superhelden of Superheldinnen. Je moet het tenslotte toch maar doen, elke dag een ketogeen dieet met smaak naar binnen spelen. Nu ja, over smaak valt te twisten. En de laatste tijd nogal veel te twisten, maar daar wil ik het nu niet over hebben.

Mie-kes dat zijn dus Superhelden of Superheldinnen. Ja, u leest het goed. Mie-kes zijn jongens en Mie-kes zijn meisjes. Het zit namelijk zo: Mie-ke dat komt uit onze naam Mie Keto. Dat had u vast ook al zelf bedacht, ik onderschat u niet.

Mie staat voor Moeilijk Instelbare Epilepsie. Die term wordt in Nederland wel courant gebruikt. Mie bekt leuker dan de volledige term.
Keto, dat hebt u ook helemaal goed, komt van ketogeen.
Onze naam Mie Keto lonkt naar een oud Vlaams volksliedje en dat vonden wij wel vrolijk klinken. Een kwinkslag zo nu en dan daar houden wij van. Ketogeen Koken met een Knipoog. Het houdt ons vrolijk en monter, want af en toe zijn we het natuurlijk ook K...beu.

Dus onze verhalen gaan over Mie-kesjongens en Mie-kesmeisjes. Maar ik geef toe dat het weinig Genderneutraal klinkt. En dus probeer ik iets te verzinnen voor jongens. Iets uit onze naam. Iets dat op Mie-kes lijkt. Mi-ke? Of misschien eerder iets uit het tweede deel van de naam. Zoals Ket? Maar mijn verbeelding reikt niet ver genoeg. Ik ben nooit goed geweest in het verzinnen van jongensnamen. Vandaar drie meiden in huis waarschijnlijk.

Ik geraak er in ieder geval niet uit. Dus reken ik op jullie. Laat uw brein op volle ketosterkte werken en stuur ons uw suggesties. Via blog, facebook of mail.
En wordt mijn Superheld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...