zondag 17 april 2011

Volhouden!

Vandaag vroeg er nog iemand: 'En is dat dieet een beetje vol te houden?'
tja, we doen het toch al twee en een half jaar...
Maar het deed me ook denken aan een fragment uit het boek Tot kijk, Vos en Haas. Ik ben fan van Vos en Haas, onvoorwaardelijk. En dit stukje is ons een beetje op het lijf geschreven...

Haas weet het wel.
'Je moet op die jeet,' zegt ze.
'Op die jeet?
Wat is een jeet?' vraagt Vos.
'Is dat een beest?
Of een ding?
Is het eng? Of leuk?
Of vervelend?'

Haas lacht wat.
'Een jeet bestaat niet,' zegt ze.
'Hoe kan ik er dan op?' moppert Vos.
Haas legt het uit.
Ze schrijft het woord.
Zo:
dieet

Nu snapt Vos het.
'En denk je dat het helpt?' vraagt Vos.
'Een ... dieet, bedoel ik.'
'Ja zeker helpt het.
Maar je moet wel VOLHOUDEN.'


1 opmerking:

  1. Vandaag was een leuke dag! Vandaag zag ik Jorien! Jorien zette haar eerste school-stapjes bij mij in de klas en dat verliep niet altijd even vlot omwille van epilepsie. Maar vandaag, 7 jaar later zag ik Jorien terug, heel vrolijk, heel lief, en vooral een echte doorzetter want blijkbaar gaat het heel goed met haar! Proficiat ook aan de mama en papa van Jorien, respect voor hun doorzettingsvermogen en inzet!
    Ja, vandaag was een leuke dag!
    Het ga je goed Jorien!
    liefs, juf Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...