vrijdag 27 april 2012

Even afwezig

Dochter-Zeeman is terug van weggeweest. Vier weken lang op zee. Het is het begin van wat het zal worden. Ik kan er maar beter aan wennen.
Het is leuk om terug met het hele gezin aan tafel te zitten. Het voelt compleet. Alsof alle stukjes in mijn hart terug op zijn plaats zitten. Ik geniet ervan.
Maar het knijpt ook wat. Want ik ken ook wel wat harten waar niet alle stukjes meer op zijn plaats zitten. Omdat er iemand Afwezig is, voorgoed. En daar dwalen mijn gedachten nu naar af. Zit ik een beetje afwezig te wezen.

Tegelijk ben ik ook heel alert. Reeds een aantal weken. Vanuit mijn ooghoeken zag ik iets. Of toch niet?
Sindsdien ben ik een soort van Hightech-Ultrasoon-DetecteringsApparaat met ogen die 360° kunnen draaien, oren die tegelijk satellietschotels en achteruitkijkspiegels zijn en alle haartjes alert als voelsprieten.
Een oogopslag, een dromerige blik, een afgebroken zin,... Is het iets of toch niet?
Maar dan is het plots duidelijk. Vol in het gezicht en zonder Hightech: kleine afwezigheden.
In epilepsiejargon: absences.

Het houdt me bezig, dag en nacht. Gepieker en gevloek; niet geschikt voor publicatie. EEG plannen en bespreken, medicatie opstarten. Observeren en koesteren. Traantjes drogen en aanmoedigen. Mijn hoofd is druk met zoeken en plannen en lijstjes maken van dingen-te-doen en dingen-te-laten.

Door al die drukte ben ik even afwezig bij Mie Keto, er is geen tijd en geen energie. Het knijpt wat, want ik voel me verantwoordelijk. We beloven immers recepten en activiteiten. En verhalen. Zoals dit er eentje is, hoewel ik liever over plezante dingen schrijf.

Het besef groeit dat het lijstje van dingen-te-doen voor Mie Keto wellicht wat groot is voor ons kleine clubje. En dat het interessant zou zijn om te brainstormen en te plannen met meer Mie-ouders. En dat ik heel graag de verhalen en tips van andere ouders zou horen. En dat het ongelooflijk leuk zou zijn om Mie-kes en Superhelden te ontmoeten en te zien spelen. Gewoon Kletsen dus, met wat lekkere Koek erbij en een drankje. En hopelijk met wat zon voor een stralende dag, want voor de gelegenheid kozen we een zomerse buitenspeel-locatie.

Van harte welkom op onze volgende KletsKoek!
op zondag 3 juni vanaf 14u
Melkerij Peerdsbos
Bredabaan 93
2930 Brasschaat
www.melkerij-peerdsbos.be

U herkent ons ongetwijfeld!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...